2013. január 18., péntek

Túlsúlyos Asszonyok, Férfiak! Kezdjünk el élni!

Mi a gondom? Kedves túlsúlyos fajtársaim! Hát éppen ez! Ahogy te is, én is kipróbáltam már mindent, ami az ég alatt fellelhető, hogy lefogyjak. Sokmindenre rádumáltak, a különböző csoda fogyasztó piruláktól a csodadiétákig, a tornakazettákig, a személyi edzőig. Talán nem fog meglepni, de nem fogytam le.
GONDOLKODTAM, SÍRTAM, FOGADKOZTAM, MIT SEM ÉRT.  Maradtam, akivé lettem. Pontosabban - és itt jön az, amire rájöttem, bár kicsit nehezen - lettem, amivé lenni akartam.
És ekkor rájöttem, hogy nincsen recept. Annyira csodálatos lények vagyunk, oly különbözőek, és annyira szépek, bárhogyan is nézünk ki, hogy senki a világon meg nem mondhatja nekünk a titkos receptet a fogyáshoz, mert a titok kulcsa egyes egyedül bennünk van. Összetett lényünk - testünk, lelkünk és szellemünk - minden kis része sajátosan csak ránk jellemző módon él és keresi önmagát, feladatát, társát ebben a világban.
Céllal érkeztünk. Mindenki más céllal. Ezt a célt kell megtalálnunk ahhoz, hogy pontosan azzá válhassunk, akivé lennünk adatik, amiért ide érkeztünk. Egy materialistának ezek talán merőben elfogadhatatlan gondolatok, de hál istennek nem vagyunk egyformák,- többek között ebben sem - így nem szükséges velem egyetérteni.
Én mindenesetre belevágok ebbe a kalandba! Aki velem tart, megélheti majd saját, csak neki szánt, rá váró kalandját. Aki velem tart ne azért tartson velem, hogy azt tegye, amit én, mert ez az én utam. Az egyetlen, ami közös, az maga a szándék: be akarom járni az utamat. A saját kalandomat, a saját sorsomat akarom élni, nem valaki másét, a páromét, a gyermekemét vagy egy ki tudja melyik országban lebzselő narkón élő filmsztárét.
Hogyan is kezdhetünk hozzá mindehhez?
Ez a a nap, és lehet, hogy még jópár következő a feltérképezés ideje:
Ki vagyok én?
Üljünk le, te meg én, és mindenki töprengjen el egy kicsit: Ki vagyok én?
Mindenki a maga válaszára vár. Neked nem jó az enyém, nekem nem jó a tiéd.
Mi a te válaszod?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése